آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)
نویسنده : نازنین تاریخ : شنبه 8 تير 1392

 

آموزش نکات و ترفند های ویندوز 7 (Folder options)

آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

یکی از مهم ترین قسمت های ویندوز پنجره ی Folder and search Options می باشد. در این پنجره همان طور که از نام آن پیداست تنظیماتی در مورد جستجو و نحوه نمایش فایل ها و پوشه ها و حتی اندکی در مورد نشانگر موس، دیده می شود. امروز تصمیم دارم نکاتی را در مورد این پنجره و تاثیراتی که روی ویندوز شما می گذارد آموزش دهم، امیدوارم مفید باشد و از آن استفاده کنید.

 

این پنجره که می توانید از کنترل پنل به آن دسترسی داشته باشید دارای سه تب View ،General و Search می باشد.

 Snap 39 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

البته می توانید از طریق منوی Organize در هر پوشه ای به این پنجره دسترسی داشته باشید.

Snap 08 0050 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

در اینجا به آموزش بعضی قسمت های مهم این پنجره می پردازیم. ابتدا به تب General بروید. این تب سه قسمت دارد

Snap 48 0046 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

در قسمت اول یعنی Browse folders شما می توانید از بین دو گزینه ی موجود یک گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که گزینه ی اول انتخاب شده باشد شما با باز کردن پوشه های جدید، آن ها را در همان پوشه باز می کنید و در این صورت می توانید از کلید Back استفاده کنید در حالی که گزینه ی دوم باعث می شود تمام پوشه ها در پنجره ی جدیدی باز شوند. این گزینه ها را انتخاب کنید و به شکل کنار آن ها دقت کنید تا متوجه منظور بنده شوید.

در قسمت دوم یعنی Click items as follows شما می توانید شکل نشان گر موس خود را هنگام انتخاب کردن و نوع انتخاب کردن را تعیین کنید گزینه ی اول باعث می شود شما بتوانید تنها با یک کلیک پوشه ها و فایل ها را باز کنید اما گزینه ی دوم همان حالت پیش فرض ویندوز است یعنی شما با دابل کلیک می توانید فایل ها را باز کنید. همان طور که می بینید در صورتی که گزینه ی اول را فعال کنید دو گزینه ی دیگر فعال می شوند، گزینه ی اول یک خط زیر عنوان فایل ها می کشد در حالی که گزینه ی دوم این خط را زمانی می کشد که شما نشانگر موس خود را روی آن فایل ببرید.

قسمت سوم هم که Navigation pane نام دارد، بخش سمت چپ پنجره های ویندوز را کنترل می کند این بخش را از اینجا می توانید فعال کنید:

Snap 44 0051 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

خوب به پنجره Folder Options برمی گردیم، در قسمت Navigation pane، دو گزینه وجود دارد گزینه ی اول را می توانید در شکل زیر مقایسه کنید:

Snap 32 0048 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

فعال کردن گزینه ی دوم باعث می شود این بخش پنجره های (Navigation pane) به همراه شما به پوشه ای که شما در آن قرار دارید بیاید یعنی مثلا شما در پوشه ی Program files در درایو C هستید اگر این گزینه فعال باشید خواهید دید که این بخش خودش را به شما می رساند icon smile آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

Snap 05 0049 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

حال به تب View بروید در قسمت بالای این تب می بینید که دو گزینه وجود دارد که گزینه ی Apply to folders باعث می شود نحوه ی نمایش فایل های پوشه ای که در آن قرار دارید روی همه ی پوشه های موجود در کامپیوتر اعمال شود. و گزینه ی Reset folders آن (نحوه ی نمایش فایل های پوشه ها) را به حالت پیش فرض برمی گرداند

Snap 411 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

نحوه ی نمایش فایل های یک پوشه از این قسمت قابل تغییر است:

Snap 52 0054 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

در قسمت پایین تب View یعنی قسمت Advanced settings شما تنظیمات مهمی را می بینید که در اینجا به بررسی چندتا از آن ها می پردازیم:

Snap 00 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

۱) Always show icons, never thumbnails: فعال بودن این گزینه باعث می شود که محتویات پوشه ها در آیکون آن ها نمایش داده نشود و همچنین باعث می شود که پیش نمایش عکس ها و فیلم ها نشان داده نشوند (یعنی در حالت معمولی، شکل یک فایل تصویری، دقیقا شکل همان عکس می شود اما با فعال کردن این گزینه یک شکل ثابت نشان داده می شود) در شکل اول این گزینه فعال نیست و در شکل دوم چرا.

fenjon00449 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)fenjon00450 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

۲) Always show menus: باعث می شود نوار منو همیشه نمایش داده شود. در صورتی که این گزینه را غیرفعال کنید می توانید با استفاده از کلید Alt این نوار را نمایش دهید.

Snap 48 0059 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

۳) Hidden files and folders: این قسمت دارای دو گزینه می باشد که گزینه ی اول فایل های پنهان شده را نمایش نمی دهد در حالی که گزینه ی دوم نمایش می دهد. برای پنهان کردن یک فایل روی آن راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را از انتهای منوی باز شده انتخاب کنید و بعد در پایین پنجره ی باز شده گزینه ی Hidden را انتخاب کنید.

Snap 45 0055 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

۴) Hide empty drives on computer folder: باعث می شود که درایوهای خالی در My computer نمایش داده نشوند.

۵) Hide extentions for know files: این گزینه باعث می شود که پسوند فایل های شناخته شده نمایش داده نشوند. توجه کنید که فقط نمایش پسوند فایل های شناخته شده مانند EXE به این گزینه بستگی دارد و پسوند فایل های دیگر مانند APK یا BAK که ویندوز قادر به باز کردن آن ها نیست همیشه نمایش داده می شوند.

Snap 031 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

حال کمی به پایین اسکرول کنید تا گزینه های دیگر را توضیح دهم icon smile آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

Snap 27 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

۶) Hide protected operating system files: این گزینه باعث می شود که فایل های سیستمی در درایو شما نمایش داده نشوند مثلا پوشه ی recycle bin که در تمام درایوها وجود دارد و فایل هایی که از آن درایو به recycle bin منتقل شده اند در این پوشه نگه داری می شوند. اگر این گزینه فعال باشد این گونه پوشه های سیستمی نمایش داده نمی شوند. زمانی که تیک این گزینه را برمی دارید پیامی نمایش داده می شود که باید گزینه ی yes را انتخاب کنید.

show drive letters: این گزینه باعث می شود حروف درایو های شما نمایش داده شود مانند تصویر سمت چپ:

Snap 261 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

۶- Use check boxes: در صورتی که این گزینه فعال باشد، چک باکس هایی در کنار هر فایل و پوشه ای که در ویندوز شما باشد نمایش داده می شود البته در صورتی که نشانگر موس را روی آن ها ببرید. از این چک باکس ها می توانید برای انتخاب همزمان چند فایل استفاده کنید که البته راه دیگر در صورتی که از این چک باکس ها استفاده نمی کنید استفاده از کلید های Ctrl و همچنین Shift است.

Snap 35 0044 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

و در آخر هم به تب Search بروید. این تب هم از سه گزینه تشکیل شده.

Snap 34 0045 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

البته در اینجا من به توضیح بخش اولی که از همه مهم تر است می پردازم. در این قسمت یعنی what to search دو گزینه وجود دارد که انتخاب گزینه ی دوم باعث می شود هنگامی که شما به جستجو در ویندوز می پردازید علاوه بر جستجو در نام فایل ها در جزئیات فایل ها هم جستجو شود در حالی که گزینه ی اول این کار را فقط در پوشه هایی که قبلا انتخاب شده اند (Index) انجام می دهد و در قسمت های دیگر فقط به جستجوی نام فایل ها می پردازد. شما می توانید محل های Index شده را با جستجوی عبارت Indexing options در منوی Start و انتخاب گزینه ی Indexing Options وارد کنید:

Snap 07 0056 آموزش نکات و ترفند های ویندوز (Folder Options)

امیدوارم این آموزش ساده و کوتاه مورد استفاده ی شما قرار بگیرد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به آموزش ترفندهای کاربردی در ویندوز7 و سایر ویندوزها مي باشد.