آموزش ۴ ترفند ناشناخته در ویندوز ۷

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

آموزش ۴ ترفند ناشناخته در ویندوز ۷
نویسنده : نازنین تاریخ : شنبه 8 تير 1392

 

Windows 7 (2009)

آموزش ۴ ترفند ناشناخته در ویندوز ۷

ویندوز ۷ ترفندهای بسیاری دارد و هر قدر هم در مورد آن اطلاعات داشته باشیم باز هم ترفندهایی هستند که هنوز کسی با آن ها آشنا نیست. در این جا به آموزش چند ترفند ساده و چند ترفند حرفه ای می پردازیم. بعضی از این ترفندها در ویندوز ۸ هم کار می کنند اما به روشی دیگر. با ما همراه باشید.

 

تنظیم صدا برای هر نرم افزار به صورت جداگانه

آیا تا به حال خواسته اید هنگام بازی آهنگ هم گوش دهید اما نمی خواهید هر دو صدا به یک اندازه بلند باشند؟ در ویندوز ۷ شما می توانید میزان صدای هر برنامه را به صورت جداگانه انتخاب کنید! برای اینکار روی آیکون صدا در کنار ساعت کلیک راست کرده و Open Volume mixer را انتخاب کنید.

fenjon00333 آموزش 7 ترفند ناشناخته در ویندوز 7

 

استفاده از ساعت های مختلف برای با خبر شدن از زمان در کشورهای مختلف

اگر روی ساعت در پایین سمت راست روی نوار وظیفه کلیک کنید ساعت یک منطقه ی زمانی نمایش داده می شود. اما اگر می خواهید ساعت کشورها و مناطق زمانی دیگر را نیز در این قسمت مشاهده کنید روی Change date and time settings کلیک کرده و در پنجره ی باز شده به تب دوم بروید.

fenjon00334 آموزش 7 ترفند ناشناخته در ویندوز 7

fenjon00339 آموزش 7 ترفند ناشناخته در ویندوز 7

در اینجا می توانید دو ساعت دیگر هم برای ویندوز خود تعریف کنید تا از این به بعد با کلیک روی ساعت، سه ساعت مختلف را مشاهده کنید!

fenjon00337 آموزش 7 ترفند ناشناخته در ویندوز 7

پورت های USB را غیرفعال کنید!

در مدارس، دانشگاه ها و مکان هایی شبیه به آن کامپیوترها معمولا ویروسی هستند و این دلیل آن هم فلش های USB آلوده ایست که افراد به آن ها متصل می کنند. در ویندوز ۷ می توان با یک ترفند ساده پورت های USB را غیرفعال کرد! یعنی دیگر هیچ ویروسی نمی تواند از پورت های USB وارد ویندوز شود. این ترفند برای مواقعی که شما مطمئنید که فلش USB شما ویروسی است و فقط می خواهید فلش خود را فرمت کنید هم بسیار مفید است. به این گونه که شما بعد از غیرفعال کردن پورت های USB فلش را به کامپیوتر متصل کرده و آن را فرمت می کنید!

برای اینکار در منوی استارت تایپ کنید regedit و اینتر را بزنید و در پنجره ی باز شده به مسیر زیر بروید.

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesUsbStor

 

بعد روی کلید Start که در تصویر نشان داده شده دو بار کلیک کرده و در پنجره ی باز شده در Value data عدد ۳ را به ۴ تغییر دهید. بعد از OK کردن پنجره را ببندید. اگر می خواهید دوباره پورت های USB را فعال کنید باید همین مراحل را انجام داده و عدد ۴ را به ۳ تغییر دهید.

disable usb in windows 7 آموزش 7 ترفند ناشناخته در ویندوز 7

حذف کردن Recycle Bin از دسکتاپ

آیکون سطل زباله یا Recycle Bin از آیکون هایی است که همیشه بعد از نصب ویندوز روی صفحه ی دسکتاپ وجود دارد و نمی توان آن را پاک کرد. اما در واقع می توان این کار را انجام داد! اما نه به روش معمولی بلکه باید به قسمت Change desktop icons بروید و تیک Recycle Bin را بردارید. برای رفتن به Change desktop icons روی صفحه ی دسکتاپ کلیک راست کرده و Personalize را انتخاب کنید و بعد از منوی کناری این گزینه را پیدا کنید.

fenjon00338 آموزش 7 ترفند ناشناخته در ویندوز 7



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به آموزش ترفندهای کاربردی در ویندوز7 و سایر ویندوزها مي باشد.