امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

ترفند کاربردی در ویندوز8
نویسنده : نازنین تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1391

 


يكي از قابليت‌هاي جديد و بسيار جالبي كه شركت مايكروسافت در ويندوز8 رونمايي كرده است، ورود به محيط ويندوز و حساب كاربري خود با استفاده از يك رمز عبور تصويري است. بدين صورت كه شما مي‌توانيد به دلخواه خود يك تصوير انتخاب كنيد، سپس با استفاده از ماوس و يا (انگشت در مانيتورهاي تاوچ) نقاط يا خطوط فرضي راست و يا دايره واري را بر روي تصوير رسم كنيد. با ذخيره اين رمز عبور تصويري، از اين پس به هنگام ورود به حساب كاربري، تصويري كه انتخاب كرده بوديد نمايش داده مي‌شود و شما بايد خطوط فرضي كه قبلاَ رسم كرده بوديد را مجدداَ رسم كنيد تا بتوانيد وارد محيط ويندوز شويد. بعنوان مثال اگر چهره يك انسان را بعنوان تصوير انتخاب كنيد، كشيدن يك خط راست روي لب و كشيدن دايره دور چشم‌ها مي‌تواند رمز عبور شما باشد. در اين ترفند قصد داريم به معرفي نحوه تنظيم چنين رمز عبوري در ويندوز8 بپردازيم.

بدين منظور:

از صفحه اصلي نمايه Metro، بر روي Control Panel كليك كنيد.

در محيط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روي Create a Pictures Password كليك كنيد.

رمز عبوري كه براي حساب كاربري خود ايجاد كرده‌ايد را تايپ نماييد. اطمينان پيدا كنيد حتماَ براي حساب كاربري خود قبلاَ‌ رمز عبوري تعيين نموده باشيد. چرا كه در غير اين صورت امكان ساخت رمز عبور تصويري وجود ندارد.

در صفحه بعد بر روي Choose Pictures كليك كنيد.

تصويري را به دلخواه خود انتخاب نماييد و بر روي دكمه Open كليك كنيد.

سپس بر روي Use this Pictures كليك نماييد.

اكنون شما مي‌توانيد در سه مرحله، خط يا نقطه فرضي مورد نظر خود را بر روي قسمتي از عكس كه مد نظرتان است رسم نماييد. با هر بار رسم خط با نقطه، بطور خودكار وارد مرحله بعد مي‌شويد. اينكار را در نهايت بايستي يكبار ديگر براي تأييد اين رمز عبور تصويري انجام دهيد.

در پايان بر روي دكمه OK كليك كنيد.

حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب كاربري خود را داشته باشيد بايستي كه اين رمز عبور تصويري را وارد كنيد.

 



ترفند روشن كردن كامپيوتر با صفحه كليد + ترفندهاي خاموش كردن كامپيوتر با كيبورد
نویسنده : نازنین تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1391

 ترفند روشن كردن كامپيوتر با صفحه كليد

xdfgthyjkilo.png

روشن كردن كامپيوتر با صفحه كليد

موضوع: ترفند كيبورد 

روشي كه در اين پست به شما آموزش خواهم داد، خواهيد توانست بدون نياز به نرم افزار خاصي وفقط با استفاده از تنظيمات سيستم كامپيوترتان، به وسيله دكمه هاي صفحه كليد، كامپيوتر خاموش را روشن كنيد!

بدين منظور:ابتدا كامپيوتر را Restart كرده وچند مرتبه كليد Delete را بزنيد تا به صفحه Setup برويد.

سپس گزينه Integrated Peripherals را انتخاب كنيد و در صفحه باز شده گزينهKeyboard Power on را تنتخاب كنيد كه شامل چند گزينه مي باشد ، به ترتيب آنها را توضيح مي دهم:

گزينه1- Password :با انتخاب اين گزينه مي توانيد پسوردي را وارد كرده و از طريق اين پسورد كامپيوتر را روشن كنيد ، اگر اين گزينه را انتخاب كنيد بايد بعد از آن گزينه KB Power On Password را انتخاب وپسورد مورد نظر را وارد كرده وبعد آن را تاييد كنيد.

گزينه2- Any Key: با انتخاب اين گزينه مي توانيد با هر يك از كليدهاي صفحه كليد كامپيوترتان را روشن كنيد.

گزينه3- Disabled: با انتخاب اين گزينه ميتوانيد روشن كردن كامپيوتر را با صفحه كليد غير فعال كنيد.

گزينه4- Keyboard 98: اين گزينه مخصوص صفحه كليدهاي قديمي است.

بعد از انتخاب يكي از گزينه هاي فوق كليد F10 را فشار داده و تغييرات اعمال شده را با زدن كليد Y وبعد كليد Enter تاييد كنيد. 

لازم به ذكر است كه با برداشتن جامپر Power روي كيس مي توان فقط با صفحه كليد كامپيوتر را روشن كرد.

دقت كنيد اگر گزينه Integrated را نيافتيد ، احتمالا گزينه اي مشابه آن وجود دارد.

ترفندهاي خاموش كردن كامپيوتر با كيبورد

dfgthyjukilo;.png


روشهاي جالب براي خاموش كردن كامپيوتر با استفاده از صفحه كليد
 

در اين پست قصد دارم روشهاي بسيار جالبي را به شما آموزش بدم كه با استفاده از آنها ميتوانيد سيستم خود را تنها با استفاده از چند كليد موجود در صفحه كليد Standby , Hibernate ,Logoff ,Restart ,Shutdown ,Switch User نماييد.لازم به ذكر است كه كمتر كسي از اين ترفندها مطلع است! همچنين با استفاده از آنها ميتوانيد سرعت كار خود را در كامپيوتر به حداكثر برسانيد.

روش هاي آموزش:

براي Shutdown كردن:                                  

بدين منظور ابتدا دكمه Win مابين كليدهاي(Alt و Ctr) رافشار داده و بعد از مشاهده منوي Start حرفرا دوبار با اندكي مكث بزنيد ، ميبينيد كه سيستم خاموش مي شود.

 

براي Restart كردن:

بدين منظور ابتدا دكمه Win مابين كليدهاي(Alt وCtr ) را فشار داده و بعد از نمايش منوي Start اين بار كليدهاي U و بعد R را با اندكي مكث مي زنيم.ميبينيد كه سيستم Restart مي شود.

 

براي Standby كردن:

بدين منظور ابتدا دكمه Win مابين كليدهاي(Alt وCtr ) را فشار داده و بعد از نمايش منوي Start اين بار

كليدهاي U و سپس S را با اندكي مكث مي زنيم.ميبينيد كه سيستم Standby مي شود.

 

براي Hibernate كردن:

بدين منظور ابتدا دكمه Win مابين كليدهاي(Alt وCtr ) را فشار داده و بعد از نمايش منوي Start اين بار 

كليدهاي U و سپس H را با اندكي مكث مي زنيم.ميبينيد كه سيستم Hibernate مي شود.

 

براي Loggoff كردن:

بدين منظور ابتدا دكمه Win مابين كليدهاي(Alt وCtr ) را فشار داده و بعد از نمايش منوي Start اين بار 

كليد L را دوبار با اندكي مكث مي زنيم.خواهيد ديد كه سيستم Logoff مي شود.

 

براي Switch User كردن:

بدين منظور ابتدا دكمه Win مابين كليدهاي(Alt وCtr ) را فشار داده و بعد از نمايش منوي Start اين بار 

كليدهاي L و سپس S را با اندكي مكث مي زنيم.خواهيد ديد كه سيستم Switch User ميشود.

 



كليد مخالف Tab
نویسنده : نازنین تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1391

 

كليد مخالف Tab، يك نياز اساسي:


همانطور كه مي‌دانيد درتمامي محيط‌ها و برنامه‌هاي ويندوز، براي رفتن به كادر بعدي، گزينه بعدي و يا مورد بعدي، مي‌توان از كليد Tab استفاده نمود. همچنين يكي از پرطرفدارترين كليدهاي كيبورد به ويژه به هنگام چرخ زدن در محيط اينترنت، كليد Tab است. با استفاده از اين كليد شما مي‌توانيد با سرعت بيشتري فرم‌هاي اينترنتي را پر كنيد و از كادري به كادر ديگر برويد. اما در صورتي كه در هنگام پر كردن يك فرم، كادري را به اشتباه تايپ كنيد و كليد Tab را بلافاصله بزنيد، ناچاراَ براي بازگشت به كادر قبلي از ماوس استفاده خواهيد كرد. اين مورد شايد براي كاربران آماتور موضوعي ساده باشد اما برای حرفه‌اي ها آزار دهنده است.با بهره‌گيري از آن به هنگام پر كردن يك فرم اينترنتي در مرورگر يا هر جاي ديگر مي‌توانيد مستقيماَ و بدون نياز به ماوس به كادر قبلي بازگرديد.
بدين منظور:
كافيست از كليد تركيبي Shift+Tab استفاده نماييد.
قابل ذكر است كه با فشار دادن اين كليد تركيبي، علاوه بر انتقال به كادر بالا، متن داخل آن نيز "هاي‌لايت" شده و نياز به Backspace نيز برطرف مي‌شود.

 



تشخيص ويروس و حذف آن بدون آنتي‌ويروس
نویسنده : نازنین تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1391

 

راهي براي تشخيص ويروس و حذف آن بصورت دستي

خيلي وقت‌ها پيش مي‌آيد كه كامپيوتر شما دچار ويروس مي‌شود كه امكان اسكن و تشخيص آن توسط آنتي ويروس وجود ندارد و يا آنكه ويروس با تشخيص نصب بودن آنتي‌ويروس برروي سيستم‌تان عملكرد آن را دچار اختلال مي‌كند و مانع از اين مي‌شود كه شما بتوانيد از آنتي‌ويروس خود براي اسكن كامپيوتر استفاده كنيد. در اين در اين شرايط چه بايد كرد؟

در اين ترفند قصد داريم به معرفي روشي ابتكاري و در عين حال كاربردي بپردازيم كه با استفاده از آن مي‌توانيد كامپيوتر خود را شخصاَ اسكن كنيد و ويروس موجود را پاك كنيد، بدون بهره‌گيري از هيچ نوع آنتي‌ويروسي!

اولين قدم براي اسكن كردن كامپيوترتان نمايش فايل‌هاي مخفي در كامپيوتر مي‌باشد.

براي انجام اينكار: ابتدا با مراجعه به My Computer بروي منوي Tools كليك كنيد و از منوي حاصل بروي عبارت Folder Options كليك كنيد. سپس برروي برگه View كليك كرده و در اين برگه تيك كنار عبارت‌هاي Show Hidden Files and Folders را فعال كنيد و تيك كنار عبارت Hide Extensions For Know File Types را برداريد و سپس OK كنيد.

اينك در مسير C\Windows\system32 به پوشه System32 مراجعه كنيد. پس از ورود به پوشه Systrm32 برروي منوي View كليك كنيد و از منوي حاصل عبارت Details را انتخاب كنيد.

حال در پوشه System32 برروي جدا كننده Date Modified كليك كنيد و آنرا به سمت بكشيد بطوري كه تاريخ تمامي فايل‌ها بطور كامل نمايش داده شود.

فايل‌هاي نمايش داده شده در پوشه System32، فايل‌هاي سيستمي مربوط به ويندوز بوده كه اكثر با پسوند dll مي‌باشد و اين بخش معمولاَ مورد هدف ويروس‌ها و Spywareها قرار مي‌گيرد و خود را در بين اين فايل‌ها مخفي مي‌كنند.

اگر دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه اكثر اين فايل‌هاي قرار گرفته در اين بخش داراي يك زمان مشخصي مي‌باشد و اين زمانها؛ مثلاَ:(2004/10/8) معرف اين مي‌باشد كه مايكروسافت در اين تاريخ برنامه مربوط به فايل مورد نظر را به پايان رسانيده است و در واقع اين زمان‌ها هيچ ربطي به زمان نصب ويندوز ندارد. حال اگر ويروس و يا Spywareها به اين بخش حمله كند زمان آن با زمان فايل‌هاي سيستمي موجود در پوشه System32 مطابقت ندارد و زماني جديدتر از زمان مربوط به فايل‌هاي سيستمي ويندوز خواهد بود و به راحتي از طريق مشاهده زمان‌هاي قرار گرفته در Date Modified قابل تشخيص مي‌باشد. البته نكته بسيار مهم كه بايد توجه شود اين است كه نصب يك سخت افزار جديد و يا يك نرم افزار خاص مي‌تواند فايلي را در اين بخش كپي كند كه زمان آن با زمان فايل‌هاي سيستم مطابقت ندارد.

پس براي اينكه فايلي را در اين بخش به اشتباه پاك نكنيد، روشي را مطرح مي‌كنيم كه اين اشتباه رخ ندهد:

اگر ميان فايل‌هاي واقع در پوشه System32 به فايلي برخورد كرديد كه تاريخ آن با تاريخ فايل‌هاي سيستم ويندوز همخواني ندارد برروي اين فايل كليك راست كنيد و گزينه Properties را انتخاب نماييد. سپس در پنجره Properties برروي برگه Version كليك كنيد و در اين برگه نام كمپاني و ورژن مورد نظر را مطالعه كنيد.

اگر اطلاعات اين فايل شامل نام كمپاني و خيلي اطلاعات ديگر برايتان آشنا نبود نام فايل مورد نظر را در موتور جستجوي گوگل تايپ كنيد و اگر در نتايج جستجو به اين اشاره شده بود كه اين فايل ويروسي است، حتماَ آنرا پاك كنيد، ولي اگر در نتايج جستجو به آلوده بودن اين فايل اشاره نشده بود، پس اين فايل بواسطه يك سخت افزار و يا نرم‌افزاري بوجود آمده است.



آموزش افزایش سرعت کامپیوتر
نویسنده : نازنین تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1391

پاکسازی + یکپارچه سازی درایو ها

113 آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

 

(توجه کنید هر ۲ هفته یک بار یا ۱ ماه یک بار باید عملیات پاکسازی و یکپارچه سازی را انجام دهید)

پاکسازی درایو

ابتدا روی یک درایو کلیک راست کنید (ما روی درایو c مراحل رو انجام میدهیم)

بعد روی Properties کلیک کنید

کار در تمام درایو ها یکسان میباشد

حال به تصاویر دقت کنید ، زیر هر تصویر توضیحات لازم داده شده است

تصویر ۱

1 آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

بعد در تب General روی گزینه Disk Cleanup کلیک کنید

بعد بایستی صبر کنید تا صفحه جدید باز گردد

تصویر ۲

2 آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

بعد تمام تیک هارا بزنید اگر فولدری را نمیشناسید و میدانید فایل بیخودی میباشد

ویندوز فولدر و فایل خطرناکی را در این لیست قرار نمیدهد پس خیالتان راحت باشد

بعد از تیک زدن همه مورد ها روی Ok کلیک کنید

تصویر ۳

3 آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

حال روی Delete Files کلیک کنید و بعد صبر کنید تا عملیت پاکسازی انجام شود

تصویر ۴

4 آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

بعد که تمام شد کار شما هم در پاکسازی درایو تمام میشود

یکپارچه سازی درایو

همانند پاکسازی درایو تمام درایو ها عملیات یکسان میباشد ولی در این قسمت میتوانید تمام درایو هارا یکپارچه سازی کنید

روی یک درایو به دلخواه کلیک راست کنید

بعد روی Properties کلیک کنید

حال به تصاویر دقت کنید ، زیر هر تصویر توضیحات لازم داده شده است

تصویر ۵

5 آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

حال از تب Tools روی گزینه Defragment Now … کلیک کنید

تصویر ۶

6 آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

بعد تمام درایو هارا در پنجره ای میاورد ، شما میتوانید ۱ درایو یا همه درایو ها را آبی کنید و بعد روی Defragment Now کلیک کنید تا عملیت شروع شود

تصویر ۷

7 آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

بعد از اتمام کار شما هم تمام میشود

امیدواریم از این آموزش لذت کافی را برده باشید



آموزش استفاده از problem steps recorder برای ضبط مشکلات در ویندوز هفت
نویسنده : نازنین تاریخ : پنج شنبه 9 شهريور 1391

 
از دیگر قابلیت‌هایی که در ویندوز هفت توجه کاربران را به خود جلب کرد، گزینه problem steps recorder می‌باشد. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند از تمام قسمت‌های ویندوز تصویر بگیرند و در کنار آن توضیحاتی را اضافه کنند و آن را به فرمت دلخواه ذخیره نمایند. همچنین می‌توانید فایل ذخیره شده از مشکلات را از طریق ایمیل به دوستان و کارشناسان ارسال کنند تا با مشاهده آن بهتر بتوانند به آن‌ها کمک کنند. از دیگر استفاده‌های این ویژگی، می‌توان به ساخت یک فایل آموزشی توسط آن اشاره کرد.
 در زیر نحوه فعال کردن و چگونگی استفاده از این برنامه را توضیح می‌دهیم:
·         ابتدا برنامه را اجرا کنید. راحت‌ترین روش تایپعبارت PSRدر کادر جستجوی استارت منو می‌باشد. پس از تایپ این عبارت و ظاهر شدن آن در بالای کادر، می‌توانید کلید Enter را فشار دهید یا اینکه روی آن کلیک نمایید تا برنامه اجرا شود. با اجرای برنامه، متوجه می‌شوید که کادر ساده کوچکی در صفحه نمایش ظاهر می‌شود که فقط چند گزینه بیشتر ندارد.
·         برای شروع کار خود، به قسمتی از ویندوز خود که مشکل پیدا کرده و یا هر قسمت دیگری که می‌خواهید آن را ضبط کنید بروید و دکمه « Start Record»را فشار دهید یا اینکه از کلید میانبر «Alt + A» استفاده نمایید.
 
·         بعد از فشار دادن دکمه شروع، از این پس شما هر جایی کلیک کنید، یک تصویر از آنجا (صفحه در حال نمایش) گرفته می‌شود. با کلیک کردن روی پنجره‌ها و صفحه‌های مورد نظر، یک دکمه قرمز رنگ در محل کلیک، برای شما به نمایش در می‌آید که نشان دهنده ذخیره شدن تصویر آن پنجره است.
 
 
·         شما در هر جایی که لازم بود می‌توانید یادداشت و توضیح مورد نظر خود را به قسمتی روی آن که کلیک کرده‌اید اضافه کنید. یادداشت و توضیح خود را می‌توانید در پنجره‌ای که با کلیک روی دکمه «Add Comment» یا با فشردن کلیدهای «Alt + C» در پایین صفحه نمایش ظاهر می‌شود تایپ نمایید. پس از پایان تایپ یادداشت، پنجره را ok نمایید و کار خود را ادامه دهید.
 
·          در آخر و پس از پایان عملیات مربوط به ضبط پروژه خود، برای توقف و ذخیره کردن آن، روی «Stop record» کلیک نمایید یا اینکه کلید میانبر «Alt + O» را فشار دهید.
 
 
·         پس از متوقف شدن پروژه، پنجره‌ای ظاهر می‌شود که شما باید برای ذخیره کردن فایل خود، اسمی برای آن قرار داده و آن را با پسوند ZIP ذخیره کنید. در انتها پنجره را OK نمایید.
 
·         پس از ذخیره کردن فایل، به محلی که در آنجا ذخیره شده است رفته و فایل را از حالت فشرده (ZIP) خارج نمایید. اکنون فایلی را با پسوند mhtمشاهده خواهید کرد که مخفف MHTML می‌باشد. با کلیک روی آن، مرورگر Internet Explorer باز خواهد شد و شما می‌توانید پروژه ضبط شده را به همراه توضیحات هر قسمت را مشاهده کنید.
 
 
·         از دیگر قسمت‌های مربوط به برنامه problem steps recorder، می‌توان به تایمر (شمارنده زمان) اشاره کرد که مدت زمان در حال اجرا بودن برنامه را به شما نشان می‌دهد.
·          در گوشه سمت راست برنامه، یک فلِش روبه پایین قرار گرفته است. که اگر روی آن کلیک نمایید، کادری رو به پایین نمایش داده می‌شود که شما با کلیک روی گزینه «Settings»، می‌توانید محل ذخیره شدن فایل خود را در آن مشخص نمایید.
 
·         همچنین برای ارسال مستقیم فایل ضبط شده خود توسط ایمیل، می‌توانید با فشردن فِلِش سمت راست و انتخاب گزینه «send to E-mail…»، به راحتی این کار را انجام دهید.



دیدن وضعیت همه درایوها در یک پنجره (Properties درایوها)
نویسنده : نازنین تاریخ : جمعه 3 شهريور 1391

اگر می خواهید آمار تمام دریواها و یا چند تا از آنها را با هم در یک پنجره ببینید My Computer را باز کنید و درایوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید ( کلید Ctrl را نگه دارید و روی درایوهای مورد نظر کلیک کنید ) پس از انتخاب درایوهای موردنظر روی یکی از آنها کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید . به این ترتیب وضعیت هر درایو در یک زبانه نشان داده  می شود .

capture.pngfcgh.png



آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز
نویسنده : نازنین تاریخ : جمعه 3 شهريور 1391

 

آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

آموزش تنظیمات Recycle bin

روی آیکون Recycle bin در دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه ی Properties را انتخاب کنید. می بینید که تنظیماتی در مورد Recycle bin باز می شود. در این جا می توانید سه کار انجام دهید:

اختصاص دادن فضای دلخواه از هر درایور برای Recycle bin

همان طور که می دانید هر کدام از درایوها یک مقدار مشخص را برای Recycle bin مخصوص به آن درایو قرار می دهند و هر فایلی که از آن درایو پاک شود به Recycle bin آن درایو می رود. شما می توانید این مقدار را تغییر دهید. دقت کنید که اگر این مقدار کم باشد، زمانی که تمام آن پر شود، فایل های قدیمی به صورت خودکار پاک می شوند تا فضای خالی کافی در Recycle bin آن درایو برای فایل های جدید باشد. مثلا زمانی که شما برای یک درایو مقدار ۱ گیگ را انتخاب می کنید، وقتی که این ۱ گیگ پر شود و شما فایل جدید را از آن درایو حذف کنید، فایل های قدیمی کلا حذف می شوند و فایل های جدید وارد Recycle bin می شوند.

برای اختصاص دادن فضای دلخواه از هر درایور برای Recycle bin کافی است درایو مورد نظر را انتخاب کنید و از قسمت Custom size فضای دلخواه خود را برحسب مگابایت وارد کنید.

fenjon00471 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

Recycle bin را غیرفعال کنید!

بسیاری از کاربران هیچ گاه کلید Delete را نمی زنند و با استفاده از Shift+Delete به سرعت فایل ها را کاملا حذف می کنند. شما می توانید تعیین کنید که برای یک یا چند یا همه ی درایوهایتان، فایل هایتان به Recycle bin منتقل شوند یا کلا حذف شوند. یعنی مثلا می گویید هنگام حذف کردن فایل ها از درایوهای E و D دیگر آن ها را به سطل زباله نفرست و کلا حذف کن! برای اینکار در پنجره ی تنظیمات Recycle bin، درایو مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه ی Don’t move files to Recycle bin را انتخاب کنید. برای هر کدام از درایوهایی که می خواهید این ویژگی در آن ها فعال باشد باید اینکار را انجام دهید.

fenjon01205 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

نشان ندادن پیام تایید برای حذف فایل

زمانی که شما کلید Delete را برای حذف کردن یک یا چند فایل انتخاب می کنید پیام زیر نمایش داده می شود. شما می توانید این پیام را غیرفعال کنید تا فایل ها بدون هیچی پیامی به Recycle bin منتقل بشوند.

fenjon01231 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

برای اینکار باید در تنظیمات Recycle bin تیک کنار Display delete confirmation dialog را بزنید.

fenjon01232 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

برای Recycle bin یک آهنگ انتخاب کنید!

اگر می خواهید زمانی که گزینه ی Empty the recycle bin را می زنید (روی Recycle bin کلیک راست کنید تا آن را ببینید. این گزینه تمام فایل های داخل Recycle bin را حذف می کند) یک صدای دلخواه بشنوید یا می خواهید صدای پیش فرض را قطع کنید، کافی است روی آیکون صدا در کنار ساعت کلیک راست کنید و گزینه ی Sounds را بزنید حالا از قسمت Program events گزینه ی Empty the recycle bin را پیدا کنید و با استفاده از Browse یک آهنگ دلخواه را انتخاب کنید یا اینکه از منوی Sounds صداهای پیش فرض را امتحان کنید. برای حذف کردن صدا هم باید از منوی Sounds گزینه ی none را انتخاب کنید.

fenjon01189 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

fenjon01236 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

فایل های قدیمی تر از یک زمان مشخص را حذف کنید

شما می توانید با استفاده از برنامه ی Recycle bin Ex تعیین کنید که فایل های قدیمی تر از ۵۰ روز داخل recycle bin را به صورت خودکار حذف کند! البته این برنامه در واقع یک جایگزین برای Recycle bin ویندوز است اما امکانات آن زیاد با خود Recycle bin تفاوتی ندارد به جز مواردی که در تصاویر زیر می بینید (البته به جز عکس اول)

fenjon01233 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

fenjon01234 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

fenjon01235 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

آیکون Recycle bin را از روی دسکتاپ حذف کنید

این ترفند را نیز احتمالا همه بلدید. برای اینکار روی دسکتاپ کلیک راست کرده و Personalize را انتخاب کنید و بعد از منوی سمت چپ Change desktop icons را انتخاب کنید. حالا طبق عکس زیر تیک کنار Recycle bin را بردارید.

fenjon00338 آموزش چند ترفند جالب در مورد سطل زباله ی (recycle bin) ویندوز

 

 




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به آموزش ترفندهای کاربردی در ویندوز7 و سایر ویندوزها مي باشد.